НачалоХранене10 съвета за по-здравословна италианска кухня

10 съвета за по-здравословна италианска кухня

Известният италианският готвач, Джино Д‘Акампо, е майстор на добрата, здравословна италианска кухня. Той ни споделя 10-те си най-добри съвета за домашно приготвени италиански ястия, автентични и здравословни…

  1. Използвайте сезонни продукти

Когато е възможно, купувайте сезонни продукти, тъй като италианският начин на хранене използва пресни продукти. Те придават на ястията фантастичен вкус и не трябва да добавяте мазнини, сол или захар за подобряване на вкуса. Пресните сезонни продукти също обикновено са по-наситени с хранителни вещества и затова са по-полезни. Италианците обичат да се скитат из местните пазари, за да изберат продуктите си – това е част от удоволствието.

  1. Не прекалявайте с пастата

Когато се приготвяте да варите паста, не трябва да предвиждате повече от 120 г суха паста на човек. Често хората правят грешката да слагат цялото пакетче паста в тенджерата и в крайна сметка приготвят и изяждат твърде много. Също така внимавайте да не преварите пастата, тъй като ал денте пастата има по-нисък гликемичен индекс от меката, преварена паста – тя ще ви държи сити и доволни за по-дълго време.

  1. Сменете олиото

Сменете обичайното си олио с качествен зехтин. Зехтинът е много по-полезен от голяма част от обичайните видове олио за готвене и определено е по-добър от маслото и маргарина, ако се опитвате да бъдете здравословни. Студено пресованият зехтин е с високо съдържание на полезни мазнини като мононенаситените и Омега-3, както и такива, които съдържат антиоксиданти.

  1. Риба

Опитайте се да ядете поне по две порции мазна риба седмично. Рибата е много важна част от италианския начин на хранене, както и мидите, които са с високо съдържание на хранителни вещества – нищо не може да измести поднос с вкусни морски дарове.

  1. Превърнете храненето в празник

Всяко хранене в Италия е голям празник, и в резултат италианците съзнават и оценяват храната, която ядат всеки път, когато седнат заедно на масата. Избягвайте гледането на телевизия и други неща, които ви разсейват и се концентрирайте върху това какво и колко изяждате, за да контролирате размера на порциите.

  1. Гответе всичко от нулата

Удовлетворението, което ще получите от храната ще бъде много по-голямо, ако успеете да приготвите няколко ястия от нулата всяка седмица. Също така по този начин ще знаете какво точно има във вашата тенджера и в чинията ви. Пригответе си собствени сосове и кюфтета от нулата, а през уикенда, когато имате повече време, можете сами да приготвите тестени изделия и паста.

  1. Внимателно със сосовете

Италианците леко покриват пастата, вместо да я удавят в сос. Прекомерното отрупване просто засипва с калории и мазнини, без да добавя допълнителен вкус. Ако внимавате за теглото си, избягвайте паста с форма на тръбички, като ригатони и пене, тъй като те поемат много повече сос.

  1. Десерт

Разменете калоричните десерти с хубава плодова салата. Ако си купите плодове, които са в сезона, ще откриете сладост, която ще засити всички ваши нужди за захар.

  1. Дресинг за салата

Когато правите дресинг за салати, използвайте качествен и ароматен балсамов оцет, за да намалите количеството олио, с което ще го смесите. Балсамовият оцет е с ниско съдържание на калории и за да направите здравословен дресинг, просто го смесете с малко зехтин като заместител на кремообразните салатни сосове или майонезата.

  1. Гремолата

За да добавите вкус към пържола или риба на скара, използвайте гремолата, вместо кремообразните или мазни сосове. Гремолата е италианска добавка от суров, ситно нарязан чесън, пресен магданоз и настъргани лимонови кори и когато я поръсите върху рибата или месото в края на готвенето, тя добавя огромни количества аромати, без калории или мазнини.

Подобни статии

Най-четени